K.I.D.S. Telemedycyna - system zdalnej opieki w PCMD

21-01-2021
Pediatryczne Telemedyczne Centrum Koordynacji Pacjenta (PTCKP) w Powiatowym Centrum Matki i Dziecka w Piotrkowie Trybunalskim (PCMD).
Pediatryczne Telemedyczne Centrum Koordynacji Pacjenta (PTCKP) w Powiatowym Centrum Matki i Dziecka w Piotrkowie Trybunalskim (PCMD) jest projektem, który ma usprawnić proces obsługi pacjentów kierowanych na hospitalizacje planowe i nagłe do oddziału dziecięcego i dziecięcej izby przyjęć ze szczególnym udziałem ważnych poradni specjalistycznych PCMD (Poradni pediatrycznej podstawowej opieki zdrowotnej, poradni medycyny szkolnej, Poradni patologii noworodka, poradni alergologicznej dla dzieci i poradni diabetologicznej ) oraz Poradni Nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej WSS im. M. Kopernika w Piotrkowie Trybunalskim.
PTCKP jest wirtualnym, pediatrycznym hubem szpitala który koordynuje komunikację pacjenta ze szpitalem z oddziałem dziecięcym wspierając proces Jego leczenia od momentu pojawienia się pierwszych symptomów chorobowych, przez proces opieki szpitalnej oraz opieki poszpitalnej, a następnie opieki ambulatoryjnej pediatrycznej.
Projekt realizowany jest we współpracy z Telmedicin Sp. z o. o., Marynarska 13, 02-574 Warszawa.
Aby móc skorzystać z telekonsultacji za pośrednictwem platformy Telemedico, należy zalogować się na stronie wirtualnego oddziału dziecięcego, znajdującego się pod linkiem:
https://wirtualnyoddzialdzieciecy.telemedi.co/
Więcej informacji dostępnych pod numerem infolinii 22 357 49 52 oraz w szczegółowej instrukcji dla pacjentów.


INSTRUKCJA KORZYSTANIA Z SYSTEMU
WIRTUALNEGO ODDZIAŁU DZIECIĘCEGO
Jak umówić się na e-konsultację?
Aby umówić się na e konsultację z lekarzem zadzwoń na numer infolinii 22 357 49 52.
Przekaż konsultantowi następujące informacje niezbędne do założenia Konta Pacjenta:
➢ imię i nazwisko,
➢ adres zamieszkania,
➢ numer PESEL,
➢ numer telefonu komórkowego,
➢ adres e-mail.
Następnie podaj Konsultantowi swoje preferencje odnośnie:
➢ wyboru specjalizacji lekarza,
➢ terminu kontaktu.
Umówiłaś/ umówiłeś konsultacje, co dalej?
Po przyjęciu zamówienia na Twoją ekonsultację, otrzymasz od nas:
SMS bądź MAIL z informacją o umówionej konsultacji oraz linkiem do systemu do zalogowania się do Konta Pacjenta
Jak rozpocząć e- konsultację?
Wystarczy, że odbierzesz telefon i jeśli tego nie zrobiłeś wcześniej (w przypadku drugiej lub kolejnej e konsultacji) zaakceptujesz regulamin wybierając opcje sugerowane przez IVR.
Jak mogę załączyć plik z dokumentacją do e-konsultacji?
Po zalogowaniu na portal wirtualnyoddzialdziecięcy.telemedi.co możesz załączyć plik do e-konsultacji, na którą oczekujesz. W zakładce ZAPLANOWANE wejdź w e-konsultacje, do której chcesz dodać plik, następnie kliknij ikonkę spinacza w prawym, górnym rogu i wybierz plik z komputera.
Jak pobrać zalecenia/skierowania?
Lekarz po zakończonej wizycie wystawi dokumentację medyczną (zwykle robi to bezpośrednio po zakończonej e-konsultacji). Aby ją pobrać zaloguj się na konto pacjenta na portalu wirtualnyoddzialdziecięcy.telemedi.co i wejdź w zakładkę DOKUMENTY, następnie „otrzymane skierowania” / ”otrzymane zalecenia”. Dokumenty te można pobrać z systemu i wydrukować.


grafika: https://www.kids.org.pl/
powrót